Persbericht: Verjonging en inzetten op ervaring: kandiaten N-VA Temse voor verkiezingen oktober 2024

Op 18 juni 2024, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

N-VA Temse heeft zijn verkiezingslijst unaniem goedgekeurd voor de gemeenteraadsverkiezingen van 13 oktober 2024. De verkiezingslijst omvat zowel ervaren bestuurders, jonge nieuwkomers en heeft ook oog voor de ouderen in Temse.

Na 12 jaar besturen van in Temse, heeft N-VA Temse de ambitie om de ingeslagen route van vernieuwing en degelijk bestuur nog eens 6 jaar door te zetten. Tijdens het nieuwjaarsontbijt werd reeds de onze lijsttrekker, top 6 en lijstduwer bekend gemaakt. Wat duidelijk is, is dat eerste schepen Lieve Truyman kandidaat burgemeester is voor N-VA en de verkiezingslijst met veel vertrouwen aanvoert.

"Ik heb heel veel vertrouwen in deze ploeg die we hebben samengesteld. Er is plaats gemaakt voor nieuwe gezichten en ervaren bestuurders. We bewezen reeds dat we met deze ploeg daadkrachtig kunnen besturen en hopen Temse te kunnen overtuigen van ons project waar de Temsenaar op één staat. Temse moet een gemeente blijven waar het goed is om te wonen, leven en werken. We zullen de parel langs de Schelde en Durme laten schitteren en dit kan alleen maar met N-VA aan het roer!" zegt lijsttrekker Lieve Truyman.

Ook de twee andere N-VA schepenen krijgen vanwege hun hard geleverde werk op hun bevoegdheden een prominente plaats op de lijst voor de gemeenteraadsverkiezingen. Stephan Van der Gucht (schepen voor Financiën, Lokale economie en Personeel) en Tineke Van Britsom (schepen voor Onderwijs, Jeugd en Duurzaamheid) nemen respectievelijk plaats 2 en 3 in.

In het kader van bestuurservaring kiest N-VA Temse als lijstduwer voor Werner Maerevoet, hij stond mee aan de wieg van N-VA Temse en heeft een duidelijk Vlaams hart voor Temse. Hij is al 25 jaar gemeenteraadslid in Temse en momenteel huidig voorzitter van de welzijnsvereniging Sleutelzorg.

Aandacht voor de deelgemeenten

Bij het opmaken van de verkiezingslijst is er expliciet voor gezorgd dat alle deelgemeenten vertegenwoordigd zijn. "Het is belangrijk dat we vanuit elke deelgemeente kandidaten hebben, zodat we de invloeden en signalen van de burgers uit zowel Tielrode, Steendorp, Velle en Elversele kunnen meenemen in ons beleid!" zegt voorzitter Cleo Callens.

Jong geweld op lijst van N-VA

Naast de enorme bestuurservaring die er op de lijst van N-VA Temse te vinden, kiest N-VA ook voor heel wat jong talent op de lijst. "We zijn verheugd dat de laatste jaren heel veel geëngageerde jongeren deel wilden uitmaken van ons bestuur en onze partij. Het is dan ook vanzelfsprekend dat deze jongeren ook plaatsen krijgen op onze lijst." Zegt verantwoordelijke jongerenwerking Tuur Brys.

Leer onze ploeg kennen tijdens het jaarlijks eetfestijn van N-VA Temse

“ N-VA is de volkspartij van Vlaanderen! Om dit mantra kracht bij te zetten organiseren we jaarlijks ons eetfestijn waar de Temsenaren dit jaar op zaterdag 29 juni om 18 uur in het Gildenhuis in Tielrode kennis kunnen maken met onze kandidaten. We doen een warme oproep aan eenieder om langs te komen en kennis te maken met de N-VA ploeg!” zegt Davy De Rijbel, fractieleider en organisator van het jaarlijks eetfestijn.

Informatie

Voor interview contacteer Cléo Callens, voorzitter N-VA Temse, Lieve Truyman, lijsttrekker N-VA Temse.

Telefoonnummer Cléo Callens:  0486 48 87 63

Telefoonnummer Lieve Truyman: 0486 78 54 81

E-mailadres Cleo Callens: cleo.callens [at] n-va.be

E-mailadres Lieve Truyman: lieve.truyman [at] temse.be

Hoe waardevol vond je dit artikel?